zondag 14 december 2014

Gezinsreportage , Harm-Jan, Susanne, Eva en Florian

Harm-Jan en Suzanne heb ik twee jaar geleden leren kennen toen hun dochtertje Eva net 1 jaar was. Ik maakte toen een fotoreportage van Eva. Ze had rode kaplaarsjes aan en was toen een klein meisje met een eigen willetje. Nu heeft Eva een broertje genaamd Florian. En Florian is nu net 1 jaar geweest. Dat is dus een goede aanleiding voor een nieuwe fotoshoot! Maar helaas is het verhaal van dit gezin niet zo onbezonnen als het nu in de eerste paar zinnen overkomt.

Toen Florian net geboren was kregen ze een heel vervelend bericht.

Eva heeft Acute Leukemie...

Dit bericht kwam exact 1 jaar geleden. Een heel jaar lang zijn ze meer in het ziekenhuis geweest dan thuis met Eva. Maar Eva laat zich niet zomaar klein krijgen. Ze is een vechtertje. Vol trots is het eerste accessoire wat ze vandaag tevoorschijn tovert haar Kanjerketting. Dit is een ketting waar voor elke behandeling of belangrijke stap in het proces een kraal aan de ketting geregen wordt. Haar ketting is inmiddels al ruim 5 meter lang... Ze wil mij heel graag het petje aan de ketting laten zien en omdat ze zo trots is heb ik deze foto gekozen als voorproefje. Eva ik ben heel trots op jou en ook zeker op papa en mama en jouw kleine broertje.
Want laten we vooral die kleine vrolijke Florian niet vergeten. Diep respect heb ik voor deze papa en mama, die zo ruw van hun roze wolk getrokken werden na de geboorte van Florian. Maar Florian is in dit verhaal zeker niet vergeten. Hij is heel goed opgevangen door familie en vrienden, maar op de eerste plaats door papa en mama. Florian is heel lief, hij kan zelfs al een beetje lopen en boven alles is hij een ontzettend vrolijk mannetje. Ik heb enorm van hem genoten vanmiddag. De kers op de taart voor mij was het moment waarop hij helemaal uit zich zelf op mijn schoot kwam zitten met zijn rode sokjes in zijn hand. Of ik ze even aan wilde doen. Geen probleem... heerlijk toch die kleintjes!

Nog even voor de duidelijkheid. Eva is degene waarom wij even geleden oproepjes deden om Stichting Kanjerketting te steunen. Vandaag heb ik gezien hoe positief zo'n ketting werkt bij kleine kinderen. Terwijl je er als volwassene helemaal niet zo vrolijk van wordt als je kijkt hoeveel kralen er aan de ketting zitten. Het is een lange weg naar genezing, dat is hoe ik het zie... een prachtig symbool van haar lange weg. Als je ziet hoe blij zij er van wordt, dat is echt goud waard! Dus zoekt u nog een goed doel om te steunen deze dagen, kijk dan even op de website van st. Kanjerketting.
 www.kanjerketting.nl

http://www.in2pictures.nl/?p=gezinsfotografie/index#portfolio_raadplegen

http://www.facebook.com/in2pictures




Geen opmerkingen:

Een reactie posten