maandag 24 oktober 2016

Combi deel 2 met Vera, Georg en de tweeling Ryan en Chris

En afgelopen zaterdag had ik ook een afspraak met Vera en Georg voor het vervolg van hun combireportage. Deel 2 is altijd de newborn fotoshoot. Nu was Vera in verwachting van een tweeling. En tweelingzwangerschappen zijn toch altijd wat onvoorspelbaarder dan eenlingzwangerschappen. Vlak na de zwangerschapsfotoshoot moest Vera rust nemen. Met veel controles en goede zorgen is het toch gelukt om de tweeling tot 36 weken te dragen, een mooie prestatie.

Ryan en Chris werden geboren. Met Ryan ging het alleen niet meteen goed. Hij was een kilo lichter dan zijn broer en had daardoor wat achterstand. Zo'n opstartfase is dan best heel zwaar voor kersverse ouders. Nu gaat het met beide mannetjes inmiddels goed. Er volgen nog wel wat controles maar de "rust" is een beetje wedergekeerd. Hoewel 'rust' en 'tweeling' misschien niet zo'n goede woordcombinatie is. Een tweeling krijgen is geweldig en fantastisch maar ook echt wel zwaar. En dan is het heel erg begrijpelijk dat een fotoshoot niet op je prioriteitenlijstje staat. We hebben daarom vrij snel met elkaar afgesproken dat we de newbornshoot een beetje voor ons uit zouden schuiven. De mannetjes zijn nu 4 maanden oud het zijn fantastische kindjes. Zodra je in de wagen kijkt beginnen ze te lachen.
Een beetje jammer was het dan ook dat zodra ik mijn camera pakte, die lachjes als sneeuw voor de zon verdwenen. Maar goed, ik had ze dan ook samen in een houten kistje gezet en ze zaten erbij te kijken alsof ze zeggen wilden; Waarom?? Tja, waarom, we hebben de kistjesactie dus maar vrij snel gestaakt. Haha... zo grappig hoe baby's al precies kunnen vertellen wat ze wel en niet leuk vinden.
Maar op de rug liggen dat vonden ze fantastisch en dus zijn we daar mee verder gegaan. Het ging allemaal super goed. Op een bepaald moment werden de jongens moe en wat we echt niet verwacht hadden dat gebeurde. Ze vielen in slaap, tegelijkertijd!! Hoe mooi is dat.

Doordat we de fotoshoot aan het einde van de middag hadden gepland kon ik de fotoshoot gewoon een beetje verlengen en zijn we nog even met slapende baby's door gegaan. Ze waren geweldig. Ik heb zo enorm genoten van deze fotoshoot dat ik nu nog in een jubelstemming ben.

Dus tweeling mama's en papa's, ik weet dat een fotoshoot echt niet in je hoofd op komt wanneer je net bevallen bent, maar hoe leuk is dit. Ook met vier maanden is het prima te doen. En het is zo ontzettend mooi om dit soort foto's te hebben van je kindjes.

Lieve Vera en Georg, wat ben ik ongelofelijk blij dat ik dit voor jullie heb kunnen doen en wat vind ik het leuk dat ik de resultaten mag delen. Ik hoop jullie over een poosje nog eens te zien. Gewoon om te zien hoe de jongens gegroeid zijn. Dikke kus van mij!

http://www.in2pictures.nl/c-3380354/baby-fotografie/

http://www.facebook.com/in2pictures/










Geen opmerkingen:

Een reactie posten