zaterdag 5 september 2015

Melanie bijna 18

Op dagen als vandaag dan weet ik weer waarom ik fotograaf ben geworden (niet dat ik daar ooit twijfels aan heb gehad, maar je snapt het wel...). Ik mocht Melanie fotograferen, Melanie is een meisje van bijna 18 jaar en ze heeft deze fotoshoot voor haar verjaardag gekregen. Ze is nog niet jarig, maar de foto's moeten klaar zijn als het wel zover is in oktober.

Maar zij is zo ontzettend puur in haar hart en dus in haar emoties, dat ik af en toe mijn eigen emoties even moest wegslikken. Melanie je hebt mijn hart gestolen! Je was zo knap, je kwam binnen en je was er eigenlijk gelijk klaar voor. We begonnen lekker stoer om later over te gaan op een glamoursessie met je verjaardagsjurk.

Groen is haar lievelingskleur, dat is duidelijk. De jurk die ze meegenomen heeft is echt geweldig mooi. Het staat haar prachtig en ze straalt als ze er alleen al naar kijkt. Maar voor we beginnen overleggen we even wat ze precies wil, zodat vooral voor haar duidelijk is wat de plannen zijn. Ik laat haar zelf de achtergronden kiezen en haar moeder en ik helpen haar met de make-up en haar haar.

De stoere shoot gaat al geweldig, maar als dé jurk komt dan is ze los. Haar haren zijn gekruld, de prachtige glitterhakken zijn aan, de ketting gerepareerd en ook om en dan gaat ze staan en ze danst bijna... ze is zo ontzettend blij dat dit gebeurd. Ze poseert ineens of het een lieve lust is en de glimlach wordt nog mooier dan die al was. 

Ik ben zelf enorm blij met de bloemen foto. Ik had nooit gedacht zo'n foto te kunnen schieten met Melanie, maar ze deed het. Oh, wat ben ik trots. Maar de bloemen stinken wel een beetje, zei ze! Haha... briljant, dat is ook zo, het ziet er leuk uit, maar gipskruid ruikt niet echt lekker.
Dan nog de Parijs foto... haar moeder vroeg of ik een Eiffeltoren had als achtergrond... ehhh... nee, die heb ik niet. Maar ik heb belooft 1 foto zo te bewerken dat het lijkt alsof ze er is. En dit is hem geworden.

Melanie is al naar huis, met haar bloemen en ik ben nog even gebleven om voor haar deze blog zo snel mogelijk af te maken!

Lieve, lieve Melanie, wat was je knap en wat heb je mijn dag toch een prachtig gouden randje gegeven. Dank je wel!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten