zaterdag 2 juli 2016

Mini Summer Shoots part II

Wat een gekke dag vandaag. De laatste fotoshoot hebben we van de week in overleg afgeblazen, vanwege een verwonding in het gezicht van hond Kaya. De middelste fotoshoot ging heel onverwachts niet door. Dus er was ineens een gat in mijn dag. Daardoor kon ik wel de vorige blog nog vandaag maken.

Gelukkig had ik de laatste shoot opgevuld met de Mini Summer Shoots van gisteren. Er waren nog 4 gezinnen die heel graag nog even op de foto wilden. En gelukkig wilde het weer vandaag wel meewerken.

We begonnen met Fleurtje, een klein teer poppetje met zo'n ongelofelijk lief gezichtje en hele lichte blonde haartjes. Het zonnetje verlicht de dunne haartjes om haar hoofd, zo schattig. Ik heb bij sommige foto's gekozen voor een zachte pastel bewerking, in plaats van de kleurrijke overige plaatjes. Dat paste gewoon zo goed bij haar.

Daarna kwam Romae, net als Fleur een meisje wat ik al vaker heb mogen fotograferen. Altijd een beetje verlegen in eerste instantie. Maar het strand dat vond ze eigenlijk gelijk leuk. Nu is ze ook net terug van vakantie, dus dat zand herkende ze nog wel. We hebben een poging gedaan om bellen te blazen voor haar, maar daarvoor was de wind te hard. Die gingen in razend tempo voorbij, al zie op de foto waar ze van mij wegloopt wel een paar mooie gekleurde lichtvlekken (bellen dus).

Als derde mocht ik Rosaline fotograferen. Zij is voor mij nieuw, maar het was gelijk goed. We gingen eerst het hoge gras in, waar ze driftig bloemetjes en grasjes plukte en aan papa gaf om te bewaren. Heerlijk onbevangen was ze bezig. Ook het vogelkooitje vond ze geweldig. Zij heeft ook de "foto van de dag" te pakken. Want de foto die ik Chocolade tinten heb bewerkt (ofwel, bijna zwart-wit) vind ik echt geweldig. Die rustige maar vrolijke blik, die donkere ogen. Ze is prachtig.

En als laatste weer een oude bekende. Jessie, haar fotografeerde ik al toen ze net geboren was en nu is haar broertje Dean er ook bij. Jessie is een waar fotomodel en gaat in de meest grappige houdingen staan wachten tot ik een foto maak. Maar het is mij wel gelukt om haar ook spelend en ongedwongen te fotograferen hoor. Kleine Dean is ook super fotogeniek, hij lachte meteen en vond het allemaal wel prima. Zelfs het vissen had hij snel onder de knie. Hij zat met het hengeltje in zijn hand zelfs eventjes naar de "dobber" te kijken.Te leuk...

Kortom, een zeer geslaagd einde van een rommelige dag. Maar wat een heerlijke plaatjes heb ik vandaag mogen schieten, wat een mooie kinderen had ik voor mijn camera in de studio, maar ook buiten.

Bedankt voor het komen allemaal!

http://www.in2pictures.nl

http://www.facebook.com/in2pictures/
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten