woensdag 18 april 2018

Excursie Natuurfotografie in de Amsterdamse Waterleiding Duinn

Excursie Natuurfotografie Amsterdamse Waterleiding Duinen

Gisteren ben ik met een klein groepje naar de AWD geweest voor een excursie/workshop natuurfotografie. Iedereen was overweldigd door het prachtige gebied. We werden enorm verwend zeg!
Ten eerste door het weer, want wat een heerlijke dag was het gisteren. Een flauw zonnetje, lekkere temperatuur, af en toe een klein briesje. Maar wij waren kennelijk niet de enigen die genoten van dit heerlijke voorjaarsweer.
De herten waren in zeer grote groepen aanwezig. Ik had (ook na herhaaldelijk bezoek aan de AWD) nog niet eerder zoveel grote groepen herten bij elkaar gezien. Prachtig om te zien. Het voordeel in dit gebied is dat de dieren niet meer schrikken van de aanwezigheid van de mens, waardoor je (wanneer je respect hebt voor hun leefgebied) makkelijk kunt fotograferen.

Maar niet alleen de herten, ook de vossen waren heerlijk aan het genieten van de zon. We hebben maar liefst vier verschillende vossen gezien en mogen fotograferen. Het gevoel blijft een beetje dubbel. Vanzelfsprekend mogen wilde dieren nooit gevoerd worden (zeker niet met voedsel wat niet voor de dieren bedoeld is). Er is meer dan voldoende eten in het gebied. Maar omdat mensen dat toch doen, zijn de vossen niet bang en komen ze gewoon op je af lopen om te checken of je nog iets lekkers hebt.
Uiteraard heb ik mijn groepje opgeroepen om dit niet te doen en dit is ook niet gebeurd. Iedereen was het er over eens dat dat niet de manier is om een mooie foto te schieten. Maar het blijft een adembenemend magisch gevoel wanneer je oog in oog staat met deze prachtige dieren.

Na de herten en de vossen zijn we ook nog even op zoek gegaan naar boomkikkertjes. Het tijdstip daarvoor was waarschijnlijk iets aan de late kant. We hebben ze wel gevonden, maar ze zaten erg laag bij de grond verscholen, waardoor het erg moeilijk werd om het karakter van deze schattige felgroene diertjes met die schattige pootjes te fotograferen.

En als klap op de vuurpijl zijn we op de terugweg nog even gestopt bij de bollenvelden. Pfff.... wat een indrukken op een dag. Het was echt een dag met een gouden randje en ik ben dan ook blij dat ik dit heb kunnen delen met nog vier enthousiaste en enorm gezellige dames.

In het najaar ga ik weer op excursie naar de AWD, maar dan in de ochtend (misschien las ik nog een extra middagworkshop in in het voorjaar, maar dat is nog niet helemaal zeker. Ben je hierin geïnteresseerd stuur mij dan even een berichtje).

Zorg wel dat je op tijd inschrijft voor deze excursies want ik ga met maximaal 5 deelnemers het gebied in. Anders vind ik het te verstorend voor de dieren.

Wow, na een nacht heerlijk geslapen te hebben, heb ik de foto's even bekeken en uitgezocht. Het is toch niet gelukt om maar een kleine selectie te maken. Er was te veel mooi materiaal. Dus kijk mee en geniet. En check onze gelukkige koppies op de groepsfoto!

Wil je meer informatie over mijn workshops fotografie? Check dan mijn website en schrijf je in!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten