zaterdag 3 december 2016

Foto van foto

Met enige regelmaat krijg ik de vraag of ik oude foto's kan "kopiëren". Het gaat dan om foto's waar geen digitaal bestand van aanwezig is. Kopiëren is dan niet helemaal het juiste woord.

Voor Corneke en Gijs mocht ik al eens een prachtige oude foto uitvergroten, toen zijn moeder overleed. Het was een prachtige oude zwart wit foto in een super goede kwaliteit. De uitvergrote foto werd echt prachtig. We zochten er een mooie lijst bij en iedereen was er van onder de indruk.

Dit keer is Gijs bijna jarig en er staat een verhuizing in de planning. Een verhuizing naar het huis van de ouders van Gijs. Corneke kwam naar mijn studio met een oude foto van de vader van Gijs. Een heel klein vergeeld fotootje. Zijn vader staat bij zijn bakkersfiets. Kun je hier wat mee vroeg ze. Het antwoord was volmondig JA. Ik houd van dit soort dingen. Ik ben gek op oude foto's sowieso. 

De foto is op onze kwaliteitsscanner gescand, daarna is de maat aangepast naar de maat van de fotolijst en de kleur is passend gemaakt bij de gekozen lijst. 
Uiteraard is zo groot uitvergroten alleen mogelijk wanneer de te scannen foto al enigszins goede kwaliteit heeft. De fotolijst is een Henzo fotolijst van Italiaans ontwerp en past heel goed in de al wat oudere woning waarin ze binnenkort kunnen intrekken.

Het eindresultaat is verbluffend geworden, zo mooi. 

Heb je ook een oude foto die je graag mooi ingelijst zou willen hebben kom dan eens langs met de foto, dan kunnen we uitleggen wat de mogelijkheden en de prijzen daarvan zijn.

Gijs was in ieder geval erg blij verrast.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten