zaterdag 24 september 2016

Bruiloft van Joey en Linda

Gisterochtend werd ik wakker van een druppel die keer op keer op mijn vensterbank tikte. Nog een beetje slaperig dacht ik, wat hoor ik nou? Toen het begon te dagen dat het misschien wel regen was sprong ik uit bed, want ik ga een bruiloft fotograferen vandaag en ik had mijzelf en het bruidspaar een droge dag beloofd! Ja hoor, regen... en flink ook nog! Snel de buienradar gecheckt en het bleek gewoon 1 fikse bui te zijn. De rest van de dag zou het droog blijven en gelukkig gebeurde dat ook. Sterker nog, het werd heerlijk zonnig en zacht voor de tijd van het jaar.

Rond 10 uur kwam ik aan bij Linda en Patrick bij Joey. Bij beide fotografeerden we de voorbereidingen voor het huwelijk. Linda werd begeleid door haar vriendinnen Hellen en Michelle en natuurlijk haar moeder. Joey werd geholpen door zijn moeder en zijn zoontjes Roan en Evan.

Na de eerste kennismaking begonnen we de fotoshoot direct met de kinderen van Linda en Joey op het bruggetje waar ze elkaar jaren geleden de eerste kus gaven. We hebben meteen even heerlijk met de jongens gespeeld met bellenblaas en de bal. Ze vonden het geweldig. Daarna mochten ze even lekker slapen en vertrokken wij richting de Kop van Zuid. Een gewilde plek voor bruidsfoto's.
Ineens bleek de regenbui van die ochtend een zegen, want er had zich een grote plas gevormd op het asfalt. Daar lag ik dan, plat op mijn buik om de foto van de dag te maken. En gelukkig kan ik zeggen dat hij perfect gelukt is. Tenminste, ik ben er blij mee!

Uiteindelijk kwamen we rond 3 uur aan bij Grand CafĂ© en Restaurant Abel in Rhoon. Een plek waar wij dit jaar zo'n beetje op iedere bruiloft geweest zijn. Een prachtige plek om te trouwen met een  ongedwongen sfeer. Bovendien is het ontzettend fijn dat je na de ceremonie gewoon op die plek kunt blijven tot in de kleine uurtjes als je dat wilt. Ze verzorgen alles, top!

Na wat jolige groepsfoto's werd er gespeecht... tja, en toen ineens brak ik zomaar. Totaal onverwacht. Het gebeurt niet vaak maar dan sta je daar ineens met tranen op een bruiloft. Dat was niet mijn plan, maar ik zal even toelichten wat de aanleiding was. Die aanleiding is de laatste foto in deze voorproefjes. Geen technisch hoogstandje, maar het gaat om het verhaal.
Het bruidspaar had zich al afgevraagd wie er zou speechen, ze wisten het niet zo goed. Zou Linda's vader het doen of toch die van Joey. Maar wat hadden ze nou bedacht, we doen het gezamenlijk. Dus daar stonden de vader en moeder van Linda en de vader en moeder van Joey gezamenlijk, in willekeurige volgorde en per persoon afgewisseld heel relaxt verhalen te vertellen van vroeger en nu. Hoe trots ze zijn op hun kinderen. En daar ging ik ... zo mooi. Vier ouders die zich verbonden voelen door de liefde van hun kinderen. Een hechte vriendschap is daar ontstaan en ze staan daar geheel gelijkwaardig aan elkaar en met respect voor elkaar te speechen. Ja, en daar schoot ik van vol. Je ziet het namelijk niet zo vaak gebeuren. Tja... ik ben soms toch trots op dat gekke emotionele karakter van mij al zit het soms een beetje in de weg. Ik houd van de kleine subtiele dingetjes tijdens zo'n dag die je van te voren niet bedenkt. En hier werd zelfs ik door verrast.

Zo, maar nu klaar, want anders ga ik weer. Het was een geweldig mooie dag, waarop alles super gladjes verliep. Keurig op tijd, zonder strubbelingen, met heerlijk weer en een prachtig bruidspaar. Joey zag er fantastisch uit en de jongens "the Ring Security" waren geweldig, maar even hoor... Linda... serieus maak een tekening van haar in haar bruidsjurk en de volgende Disney prinses is geboren. Meid wat ben je mooi!!

Lieve Joey en Linda, ik hoop dat jullie bij het zien van de foto's nog lang kunnen nagenieten van jullie mooie dag!

http://www.in2pictures.nl/c-3380397/bruidsfotografie/

http://www.facebook.com/in2pictures/



























Geen opmerkingen:

Een reactie posten